~SeLaMaT dAtAnG & tErImA KaSiH~ ~WeLcOmE & ThAnK yOu~ ~ShArInG iS cArInG~
Berpeganglah pada dua tali ALLAH..(al-Quran dan al-Hadith)
(^_^) (^_^) feel free to play n stop the music (^_^) (^_^)

SARANAN PELABURAN EMAS

Tuesday

KIAMAT SANGAT HAMPIR!!!

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..


Gempar seluruh dunia bila Negara Jepun yang sinonim dengan Negara Matahari Terbit telah jatuh ditimpa tangga, dengan tiga bala besar yang melanda negara tersebut.

Sebelum ini Jepun sering dilanda gempa bumi dan tsunami, namun tahun ini letupan loji nuklear menambahkan lagi kesengsaraan mangsa negara tersebut. Kawasan yang terlibat musnah teruk dan ramai yang kehilangan nyawa. Insiden nuklear ini menggamit kenangan bom atom perang dunia kedua yang memberi kesan yang panjang kepada penduduk Jepun. Semoga mereka semua mendapat bantuan yang sepatutnya dari seluruh dunia.

Memburukkan lagi keadaan ialah radiasi daripada letupan loji nuklear turut merebak ke ruang udara kawasan asia. Jadi, ingat semua kalau hujan turun pada hari ini jangan le suka-suka nak main hujan nanti rosak kulit, gugur rambut, dan boleh menyebabkan kanser, sebab hujan yang turun ini dikhuatiri hujan asid yang dicemari oleh sisa letupan nuklear di Fukumi, Jepun. Kalau nak juga meredah hujan pastikan anda memeakai baju hujan atau payung untuk melindungi anda.

Semua ini adalah bukti nyata yang dunia semakin hampir ke penghujungnya. Marilah kita sama-sama berusaha menjaga segala amalan kita agar terjamin kehidupan kita di alam Akhirat.

No comments:

Post a Comment